Vijest              

Kako HR procesi osnažuju liderstvo u kompanijama

Trenutno čitate              

HR stručnjak u kompaniji nije samo osoba koja je ekspert u oblasti ljudskih resursa, već osoba koja je spremna svakodnevno sticati znanje o svakom pojedinačnom kompanijskom odjelu i onome što je timovima u različitim odjelima potrebno kako bi njihov učinak u radu bio efikasan i produktivan. HR stručnjak, poznavanjem business strategija i ciljeva kompanije, kao i praćenjem stalnih promjena na tržištu, razumije koliko HR strategije itekako mogu uticati na izvrsnost i visoke rezultate kompanije na tržištu, kao i zadovoljstvo i dobrobit zaposlenika. Donosimo vam četiri načina na koje HR odjel implementiranjem HR strategija može biti strateški partner i konsultant businessu i poticati zaposlenike na proaktivnost i razvijanje liderstva.

1. Usklađivanje HR strategija sa ciljevima kompanije

HR stručnjak koji detaljno poznaje business strategiju svoje kompanije, ciljeve na tržištu, kao i izazove sa kojima se kompanija u tom trenutku suočava, može ponuditi adekvatno rješenje za bilo koji izazov. Kroz strateško razmišljanje, HR stručnjak povezuje svaku HR inicijativu sa ciljem kompanije. Svaka inicijativa doprinosi ostvarivanju tog cilja. Koristeći se strateškim i kritičikim razmišljanjem, HR stručnjak može dati uvid u to šta određena inicijativa ili korak koji kompanija poduzme sada, može značiti za tu kompaniju u budućnosti, kao i detektovati potencijalne rizike ili obrasce koji mogu uticati na uspjeh kompanije i odraziti se na zaposlenike. Upravo kroz otvoreno izražavanje stava, potkrijepljenog činjenicama, HR profesionalci mogu motivisati druge zaposlenike u kompaniji na to da i oni sami samouvjereno izražavaju svoje stavove i uvide koji mogu pomoći kompaniji u ostvarivanju dugoročnih ciljeva.

2. Informisanost i inovativnost

HR stručnjak koji je strateški partner i konsultant businessu, svjestan je koliko je važno pratiti promjene koje redefinišu tržište, kao i neprestano biti informisan o novim značajnim trendovima i praksama. Mogućnost HR i drugih ključnih funkcija u kompaniji da upravljaju resursima kompanije i vode je kroz promjene modela funkcionisanja ili situacija na tržištu koje zahtijevaju brzo reagovanje i fleksibilnost, jedan je od odlučujućih faktora za zadržavanje i uspjeh te kompanije na tržištu. Promjena modela funkcionisanja skoro nikada nije jednostavan proces, ni za zaposlenike ni za ljude na ključnim pozicijama, ali ukoliko HR stručnjaci promjene predstave kao mogućnost da kompanija napravi na tržištu ono što nikada do sada nije i da ono što je drugačije može biti benefit, svojim primjerom vodiće zaposlenike da i oni traže mogućnost za rast i izlazak iz komfort zone prilagođavajući se promjenama.

3. Pronalazak i razvijanje talenata

U procesu regrutacije, HR profesionalci imaju itekako značajnu ulogu, jer u ograničenom vremenskom periodu trebaju prepoznati da li se određeni aplikant za radnu poziciju može uklopiti u kompanijsku kulturu i da li dijeli iste vrijednosti i misiju. HR stručnjak koji detaljno poznaje vrijednosti i misiju kompanije, kao i njene ciljeve, može relativno brzo odrediti da li je ta kompanija pravi prostor za napredak te osobe i svojim primjerom promovisati i živjeti kompanijsku kulturu, tako da time potiče i druge zaposlenike da rade isto. Kompanijska kultura živi kroz ljude u toj kompaniji, a kreće od HR stručnjaka koji je svojim primjerom prvi reprezentiraju.

4. Kreiranje zdrave radne okoline

U procesu onboardinga novog zaposlenika, ali i povećavanju produktivnosti u timu ili odjelu u kompaniji, bitno je da postoji zdrava radna okolina za svaki od ovih procesa. I ovdje HR stručnjak može voditi svojim primjerom usvajanju i promovisanju tema relevantnih za kreiranje zdrave radne okoline poput: inkluzije, tolerancije, empatije i aktiviranja liderstva. Kada se pojave konflikti ili izazovi, HR stručnjak pokazuje da se isti rješavaju odmah i u njihovoj osnovi i pri tome ne pribjegava potiskivanju istih ili pretpostavkama, već aktivnom slušanju i konstruktivnim savjetima. Kroz promovisanje empatije u odnosima sa drugim ljudima, HR stručnjak potiče i druge zaposlenike da u konfliktinim situacijama uvijek uzmu u ozbir perspektivu druge osobe i da aktivno rade na svojim interpersonalnim vještinama. To postiže i kroz spremnost da da feedback i isti prihvati. Na taj način, implementirajući HR strategije, HR pomaže i zaposlenicima stavljajući njihovu dobrobit, mentalno zdravlje i interes visoko na listu prioriteta balansirajući ih sa interesom i ciljevima kompanije.

HR donosi novi uvid i perspektivu na business strategije i realizaciju ciljeva kompanije na tržištu i nove načine za rješavanje izazova i prilagođavanje promjenama. HR procesi spona su između ljudi i novih modela funkcionisanja i kompanijskih vrijednosti, te samim time često i ostvarivanja potencijala kompanije na tržištu. Implementacijom HR strategija u business modele, ne postižu se samo visoki rezultati u kompanijskom performansu, već se kreira radna okolina u kojoj svaki zaposlenik može napredovati i rasti i biti zadovoljan sobom.

#YellowBrickSarajevo #ŽutaCiglaNedjeljno #HR #HRProcesi #Liderstvo 

VRH