Vijest              

Koji HR trendovi redefinišu tržište u 2024. godini?

Trenutno čitate              

2024. je godina velikih promjena i revolucije na tržištu rada. Ta revolucija ogleda se, kako u upotrebi novih tehnologija, promjeni prvobitnih sistema funkcionisanja u kompanijama u nove, tako i u pronalasku talenata i upravljanju ljudskim resursima. Ove promjene proizilaze iz društvenih okolnosti poput izmjena u zakonskim regulativama, jačanja sistema održivosti i društvenih pokreta. Unutar jedne kompanije koja za cilj ima kvalitetno predstavljanje svojih usluga ili proizvoda klijentima, kao i izvrsnost i ispunjenost svojih zaposlenika, svaki Odjel nalazi način kako se prilagoditi i iskoristiti puni potencijal promjene. Tako i HR.

HR upravlja najvrijednijim resursom kompanije, ljudima. Ljudi su iz tog razloga nosioci promjene u kompaniji, a HR stručnjaci spona između promjene i starog sistema. Prelazak sa već poznatog sistema, koji je dobro funkcionisao prije pojave potrebe za novim, izazovan je proces. To važi ne samo za kompaniju, već i za zaposlenike, obzirom da sada njihov učinak zavisi od nečega šta im je nepoznato i šta tek trebaju savladati. Upravo radi lakšeg savladavanja novih okolnosti i kreiranja okruženja u kojem se svaki zaposlenik osjeća inspirisan da napreduje, u aktualnim HR procesima došlo je do isticanja 5 trendova koji značajno mijenjaju tržište u 2024. godini.

  1. FOKUS NA PRODUKTIVNOST

Prema posljednjim istraživanjima, 2024. je godina u kojoj efektivnost i produktivnost u radu postaju vrijednosti prema kojima je usmjerena većina kompanija. Pronaći adekvatan način za poticanje produktivnosti u timu jedna je od najvažnijih rukovodilačkih sposobnosti. Visoku produktivnost i efektivnost u radu čine dobra organizacija vremena i određivanje prioriteta. Ukoliko se postignu dobra organizacija tima i visoka produktivnost, stvara se atmosfera u kojoj svaki pojedinac može rasti i osjeća se inspirisanim da napreduje i bude dio tog tima i kompanije.

  1. ZALAGANJE ZA ODRŽIVOST

Ideja održivosti i educiranje ljudi o tome su od izuzetne važnosti za napredak kompanija na tržištu danas. Sve veći broj kompanija danas se okreće ulaganju u različite oblike zaštite okoliša i razradi načina na koji mogu pokazati da su ekološki osviješteni.
 

U 2024, veliki značaj za kompanije koje nude svoje usluge klijentima na tržištu imaju i ESG trendovi. Ovdje je uticaj HR-a na u kompanijama veliki, obizorom da HR inicira educiranje zaposlenika i rukovodioca o ovoj temi, ali i o načinima na koje kompanija može prilagoditi svoje poslovanje ovim trendovima. Time je postignuto da sve veći broj kompanija u svom poslovanju danas investiraju u projekte koji se tiču održivosti, eko – design-a, cirkularne ekonomije i energetsku tranziciju.

  1. KREIRANJE HR IDENTITETA

Tokom prethodnih godina čak 73% HR lidera i stručnjaka na tržištu je vjerovalo da je HR samo proces koji vodi ljude u kompaniji do radnih mjesta ili da je uloga HR-ovca u kompaniji isključivo administrativna. Prema tom stavu, neko ko se bavi ljudima u kompaniji nije osjećao poseban ponos što je upravo on spona između pozitivne promjene i kompanije i što su ljudi zapravo nosioci i najbolji reprezentatori kompanijskih vrijednosti. Međutim, ova se situacija u 2024. godini drastično promijenila, jer HR ponovo kreira svoj identitet i time strateški oblikuje viziju ovog zanimanja u budućnosti.

Kako izgleda strateško oblikovanje HR identiteta u 2024.? Prvo se određuje svrha HR-a kao funkcije. Zatim se definira misija HR-a i njegov doprinos kolektivnom uspjehu. Nakon toga se postavljaju jasni prioriteti i identificiraju ciljevi HR-a u kompaniji, nakon čega se ukazuje na vrijednost svih procesa kojima se HR bavi.

  1. HR i PR

U 2024. godini, ljudi koji rade u HR-u su glasnogovornici promjena, ne samo u kompaniji u kojoj rade, već i u svijetu. Mnogi HR stručnjaci koriste svoje poznavanje ljudi i empatiju kako bi govorili o društveno osjetljivim temama i izazovima sa kojima se čovječanstvo suočava. Kroz ovaj pristup, HR stručnjaci su u direktnom dodiru sa javnošću, poput ljudi koji rade u marketingu. U svom obraćanju, HR često postaje reprezentacija vrijednosti i misije same kompanije u javnosti, što kreira i na način na koji javnost posmatra tu kompaniju, odnosno kreira njen brend. Dok se employer branding-u ranije nije posvećivala tolika pažnja, jer je regrutacija novih talenata u kompanijama vršena na tradicionalne načine, danas u digitalnom dobu, brend i kultura kompanije se predstavljaju na više načina poput društvenih medija ili evenata na kojima zaposlenici i stručnjaci iz kompanije mogu govoriti.

  1. HR i AI

HR je među prvim Odjelima koji je prepoznao benefite korištenja tehnologije i umjetne inteligencije u svakodnevnom poslovanju. Vještačka inteligencija ne može zamijeniti ljudsko biće na njegovoj poziciji, ali mu može biti od pomoći u obavljanju svakodnevnih rutinskih zadataka. Zahvaljujući ovom stavu, HR zapravo demostrira ideju visoke produktivnosti, jer koristi alate koje ima kako bi tu produktivnost postigao. Vještačka inteligencija je jedan od tih alata.

Inovativan pristup i strateško promišljanje su dvije komponente koje HR-u omogućavaju da u kompaniji kreira atmosferu rasta, fleksibilnosti, inkluzije i izvrsnosti. Zbog toga, ovo nisu samo prolazni trendovi, već polako postaju kompanijska svakodnevnica, što obogaćuje i samo tržište rada.

#ŽutaCiglaNedjeljno #YellowBrickSarajevo #HR #HRprocesi #HRtrendovi2024 #AI #PR #produktivnost #efektivnost #inovativnost #identitet #održivost

VRH